Skip til hoved indholdet

Hjemmepleje

Hvis du har brug for støtte til at klare dig i hverdagen, har kommunen en række muligheder til dig. Der lægges vægt på at yde hjælp til selvhjælp, så du selv kan klare så mange af dagligdagens praktiske gøremål som muligt.

Inden du får visiteret hjælp, skal du igennem et rehabiliteringsforløb, så vi kan vurderer, hvilken hjælp, du har brug for.

I hjemmeplejen kan vi tilbyde enten praktisk hjælp og/eller personlig pleje. Du kan læse mere om de to tilbud herunder:

Læs mere om rehabilitering her

Hvad har du brug for?

Hvis du har et nedsat funktionsniveau har du mulighed for at ansøge om praktisk hjælp. Den praktiske hjælp skal medvirke til, at du bedre kan klare dig selv, få en lettere hverdag, samt forbedre din livskvalitet.

Der lægges vægt på, at du i udførelsen af opgaverne inddrages som en aktiv samarbejdspartner. Således at der i enhver opgaves løsning fokuseres på at medinddrage, træne og aktivere dig.

Søg om praktisk hjælp i hjemmet

Hvordan søger du om praktisk hjælp

Du skal rette henvendelse til:

Visitationen
Ældre- og sundhedsområdet
Sygehusvejen 22
5970 Ærøskøbing

Telefon: 63525508

Telefontid: mandag til fredag: klokken 8:00 til 9:30

Mail: visitator@aeroekommune.dk

Krav til dig som ansøger:

For at kunne modtage praktisk hjælp i hjemmet er der følgende krav:

  • du skal medvirke aktivt til et rehabiliteringsforløb, hvis du er visiteret til et.
  • du skal være hjemme når indsatsen leveres.
  • arbejdsforholdene i dit hjem er forsvarlige jf. arbejdsmiljøloven. Herunder kan der fra kommunens side af, blive stillet krav om ommøblering eller ekstraordinær rengøring.
  • du skal stille de nødvendige rengøringsredskaber og materialer til rådighed. Disse skal opfylde arbejdsmiljømæssige krav, og være allergi- og miljøvenlige, så arbejdet udføres sikkerhedsmæssigt og sundhedsmæssigt forsvarligt.

Har du fået bevilget praktisk hjælp i hjemmet har du pligt til at oplyse kommunen om helbredsmæssige og familiære ændringer, der kan have betydning for hjælpen.

Søg om praktisk hjælp i hjemmet

Hvordan søger du om praktisk hjælp

Du skal rette henvendelse til:

Visitationen
Ældre- og sundhedsområdet
Sygehusvejen 22
5970 Ærøskøbing

Telefon: 63525508

Telefontid: mandag til fredag: klokken 8:00 til 9:30

Mail: visitator@aeroekommune.dk

Krav til dig som ansøger:

For at kunne modtage praktisk hjælp i hjemmet er der følgende krav:

  • du skal medvirke aktivt til et rehabiliteringsforløb, hvis du er visiteret til et.
  • du skal være hjemme når indsatsen leveres.
  • arbejdsforholdene i dit hjem er forsvarlige jf. arbejdsmiljøloven. Herunder kan der fra kommunens side af, blive stillet krav om ommøblering eller ekstraordinær rengøring.
  • du skal stille de nødvendige rengøringsredskaber og materialer til rådighed. Disse skal opfylde arbejdsmiljømæssige krav, og være allergi- og miljøvenlige, så arbejdet udføres sikkerhedsmæssigt og sundhedsmæssigt forsvarligt.

Har du fået bevilget praktisk hjælp i hjemmet har du pligt til at oplyse kommunen om helbredsmæssige og familiære ændringer, der kan have betydning for hjælpen.

Hvem kan blive bevilget praktisk hjælp?

Du kan få bevilget praktisk hjælp, hvis du midlertidigt eller varigt har nedsat funktionsevne og derfor ikke kan udføre de praktiske opgaver. Den bevilgede hjælp skal bidrage til at vedligeholde og udvikle dine fysiske og psykiske færdigheder samt afhjælpe væsentlige følger af nedsat fysisk og psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer.

Du kan ikke bevilges praktisk hjælp, hvis din nedsatte funktionsevne kan afhjælpes ved:

  • en rehabiliterende indsats.
  • at dele rengøringen op i mindre dele og/eller udføre denne over alle ugens dage.
  • at træning eller ergonomisk vejledning kan gøre, at du kan udføre opgaverne selv.
  • at andre i husstanden er i stand til at udføre de rengøringsopgaver, du ikke selv kan varetage. Eksempelvis ægtefælle/samlever. I den konkrete vurdering tages udgangspunkt i familiens samlede situation.
  • du indkøber og benytter andre egnede rengøringsredskaber.
  • din bolig indrettes mere hensigtsmæssigt, så du selv kan komme til at udføre de praktiske opgaver. Eksempelvis ved oprydning og/eller ommøblering i hjemmet.

Hvem kan blive bevilget praktisk hjælp?

Du kan få bevilget praktisk hjælp, hvis du midlertidigt eller varigt har nedsat funktionsevne og derfor ikke kan udføre de praktiske opgaver. Den bevilgede hjælp skal bidrage til at vedligeholde og udvikle dine fysiske og psykiske færdigheder samt afhjælpe væsentlige følger af nedsat fysisk og psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer.

Du kan ikke bevilges praktisk hjælp, hvis din nedsatte funktionsevne kan afhjælpes ved:

  • en rehabiliterende indsats.
  • at dele rengøringen op i mindre dele og/eller udføre denne over alle ugens dage.
  • at træning eller ergonomisk vejledning kan gøre, at du kan udføre opgaverne selv.
  • at andre i husstanden er i stand til at udføre de rengøringsopgaver, du ikke selv kan varetage. Eksempelvis ægtefælle/samlever. I den konkrete vurdering tages udgangspunkt i familiens samlede situation.
  • du indkøber og benytter andre egnede rengøringsredskaber.
  • din bolig indrettes mere hensigtsmæssigt, så du selv kan komme til at udføre de praktiske opgaver. Eksempelvis ved oprydning og/eller ommøblering i hjemmet.

Hjælp du kan få

Hvad kan praktisk hjælp være?

Praktisk hjælp kan være hjælp til:

  • rengøring
  • tøjvask
  • varebestilling
  • anretning af morgen- og aftensmad, samt opvarmning af færdigtilberedt mad
  • oprydning i forbindelse med rengøring

Praktiske opgaver, der ikke er nødvendige eller kræver særlig viden, ekspertise eller uddannelse, som ligger ud over, hvad der kan forventes at kunne udføres af en hjemmehjælper, falder uden for bestemmelsen om praktisk hjælp. Disse opgaver kan fx være mindre reparationsarbejder, rengøring eller oprydning efter husdyr, medmindre husdyret er nødvendigt på grund af funktionsnedsættelsen, og oprydning som kan være sikkerheds- eller sundhedsskadeligt.
Det er således ikke muligt at benytte den bevilgede praktiske hjælp til rengøring efter dyr selvom du ikke selv kan varetage denne opgave. Hvis du ikke selv kan varetage rengøring efter dine dyr, skal du rekvirere hjælp til dette på anden vis.

Rengøring

Du kan få rengøring hver 3. uge svarende til en ældre bolig på 65 m2. I din bolig kan der rengøres:

  • en stue
  • et soveværelse
  • et badeværelse
  • et køkken
  • en entré
  • et bryggers, hvis det indeholder vaskemaskine og tørretumbler

I disse rum kan indsatsen omfatte støvsugning, gulvvask, rengøring af vandrette flader i almindelig nå højde, rengøring af køleskab, rengøring af badeværelse, rengøring af hjælpemidler, skift af sengetøj og sengeredning.

Tøjvask

Du kan som udgangspunkt få bevilget tøjvask en gang hver eller hver anden uge. Hvor tit du bevilges hjælp til tøjvask vil fremgå af dit afgørelsesbrev fra visitationen og indbefatter:

  • tøjvask i egen vaskemaskine
  • tørring af tøj i enten tørretumbler eller ved ophængning på en tørresnor. Nyvasket tøj skal være centrifugeret, inden det kan transporteres/flyttes til tørretumbler eller hænges op på tørresnor
  • nedtagning og/eller sammenlægning af tøj

Hvis du ønsker vask af uld- og silketøj, sker dette uden erstatningsansvar for kommunen.

Varebestilling og andre praktiske opgaver

Du kan få bevilget varebestilling og andre praktiske opgaver én gang om ugen. Dette kan for eksempel være hjælp til at:

  • skrive indkøbsseddel og være dig behjælpelig med at bestille dagligvarer hos lokal dagligvarebutik, der bringer varer ud bestille varer til udbringning
  • at sætte de leverede varer på plads
  • sammen med dig åbne og læse post
  • tømning af affald efter behov

Anretning og tilberedning af mad

Har du fået bevilget hjælp til anretning og lettere tilberedning af mad omfatter dette:

  • anretning af drikkevarer
  • tilberedning og anretning af morgenmad og smøre brød
  • anretning og opvarmning i mikroovn af færdiglavet mad
  • oprydning/opvask/sætte i opvaskemaskine en gang dagligt i dagtimerne.

Fleksibel hjemmehjælp

Fleksibel hjemmehjælp betyder, at du har ret til at bytte ydelser inden for bestemte rammer. Hvis du modtager personlig pleje og praktisk hjælp, har du mulighed for at vælge en helt eller delvis anden hjælp end den, der er truffet afgørelse om.

Du kan for eksempel vælge at bytte støvsugningen med en gåtur eller andre ydelser, du aktuelt har behov for, hvis det kan holdes inden for samme tidsramme. Reglen er, at du skal være tildelt begge ydelsesformer – praktisk hjælp og personlig pleje for at kunne bytte mellem dem. Hvis du kun er tildelt en af ydelsesformerne, fx praktisk hjælp, kan du ikke bytte til en ydelse, der hører under personlig pleje eller omvendt. Du kan til gengæld bytte til andre former for praktisk hjælp.

Du kan fra gang til gang aftale med hjemmeplejen, hvilke opgaver du vil bytte. Hvis du flere gange bytter den samme hjælp til noget andet, skal visitationen igen vurdere på om du stadig har brug for den visiterede hjælp.

Hvis hjemmeplejen synes det er uforsvarligt at udføre den hjælp du bytter til, har han/hun pligt til at sige fra og i stedet udføre den hjælp du har fået tildelt. Hvis du bytter hjælpen, skal det skrives ned og du kan ikke klage over den hjælp du bytter.

Hvornår leveres hjælpen?

Den praktiske hjælp udføres på hverdage mellem klokken 8 til 14. Det præcise tidspunkt aftaler du selv med leverandøren.

Hjælp du kan få

Hvad kan praktisk hjælp være?

Praktisk hjælp kan være hjælp til:

  • rengøring
  • tøjvask
  • varebestilling
  • anretning af morgen- og aftensmad, samt opvarmning af færdigtilberedt mad
  • oprydning i forbindelse med rengøring

Praktiske opgaver, der ikke er nødvendige eller kræver særlig viden, ekspertise eller uddannelse, som ligger ud over, hvad der kan forventes at kunne udføres af en hjemmehjælper, falder uden for bestemmelsen om praktisk hjælp. Disse opgaver kan fx være mindre reparationsarbejder, rengøring eller oprydning efter husdyr, medmindre husdyret er nødvendigt på grund af funktionsnedsættelsen, og oprydning som kan være sikkerheds- eller sundhedsskadeligt.
Det er således ikke muligt at benytte den bevilgede praktiske hjælp til rengøring efter dyr selvom du ikke selv kan varetage denne opgave. Hvis du ikke selv kan varetage rengøring efter dine dyr, skal du rekvirere hjælp til dette på anden vis.

Rengøring

Du kan få rengøring hver 3. uge svarende til en ældre bolig på 65 m2. I din bolig kan der rengøres:

  • en stue
  • et soveværelse
  • et badeværelse
  • et køkken
  • en entré
  • et bryggers, hvis det indeholder vaskemaskine og tørretumbler

I disse rum kan indsatsen omfatte støvsugning, gulvvask, rengøring af vandrette flader i almindelig nå højde, rengøring af køleskab, rengøring af badeværelse, rengøring af hjælpemidler, skift af sengetøj og sengeredning.

Tøjvask

Du kan som udgangspunkt få bevilget tøjvask en gang hver eller hver anden uge. Hvor tit du bevilges hjælp til tøjvask vil fremgå af dit afgørelsesbrev fra visitationen og indbefatter:

  • tøjvask i egen vaskemaskine
  • tørring af tøj i enten tørretumbler eller ved ophængning på en tørresnor. Nyvasket tøj skal være centrifugeret, inden det kan transporteres/flyttes til tørretumbler eller hænges op på tørresnor
  • nedtagning og/eller sammenlægning af tøj

Hvis du ønsker vask af uld- og silketøj, sker dette uden erstatningsansvar for kommunen.

Varebestilling og andre praktiske opgaver

Du kan få bevilget varebestilling og andre praktiske opgaver én gang om ugen. Dette kan for eksempel være hjælp til at:

  • skrive indkøbsseddel og være dig behjælpelig med at bestille dagligvarer hos lokal dagligvarebutik, der bringer varer ud bestille varer til udbringning
  • at sætte de leverede varer på plads
  • sammen med dig åbne og læse post
  • tømning af affald efter behov

Anretning og tilberedning af mad

Har du fået bevilget hjælp til anretning og lettere tilberedning af mad omfatter dette:

  • anretning af drikkevarer
  • tilberedning og anretning af morgenmad og smøre brød
  • anretning og opvarmning i mikroovn af færdiglavet mad
  • oprydning/opvask/sætte i opvaskemaskine en gang dagligt i dagtimerne.

Fleksibel hjemmehjælp

Fleksibel hjemmehjælp betyder, at du har ret til at bytte ydelser inden for bestemte rammer. Hvis du modtager personlig pleje og praktisk hjælp, har du mulighed for at vælge en helt eller delvis anden hjælp end den, der er truffet afgørelse om.

Du kan for eksempel vælge at bytte støvsugningen med en gåtur eller andre ydelser, du aktuelt har behov for, hvis det kan holdes inden for samme tidsramme. Reglen er, at du skal være tildelt begge ydelsesformer – praktisk hjælp og personlig pleje for at kunne bytte mellem dem. Hvis du kun er tildelt en af ydelsesformerne, fx praktisk hjælp, kan du ikke bytte til en ydelse, der hører under personlig pleje eller omvendt. Du kan til gengæld bytte til andre former for praktisk hjælp.

Du kan fra gang til gang aftale med hjemmeplejen, hvilke opgaver du vil bytte. Hvis du flere gange bytter den samme hjælp til noget andet, skal visitationen igen vurdere på om du stadig har brug for den visiterede hjælp.

Hvis hjemmeplejen synes det er uforsvarligt at udføre den hjælp du bytter til, har han/hun pligt til at sige fra og i stedet udføre den hjælp du har fået tildelt. Hvis du bytter hjælpen, skal det skrives ned og du kan ikke klage over den hjælp du bytter.

Hvornår leveres hjælpen?

Den praktiske hjælp udføres på hverdage mellem klokken 8 til 14. Det præcise tidspunkt aftaler du selv med leverandøren.

Kvalitetsstandard - Praktisk hjælp i hjemmet

Du har mulighed for at søge om hjælp til personlig pleje. Hjælpen skal medvirke til, at lette din hverdag og give dig bedre mulighed for klare dig selv. Hjælpen til personlig pleje skal også medvirke til, at du forbedrer og vedligeholder din fysiske og psykiske funktionsevne.

Hvad kan hjælp til personlig pleje bestå af?

Hjælpen kan bestå af:

  • øvre toilette, nedre toilette, hudpleje, tand- eller protesepleje, barbering, klipning af negle på hænder, fodpleje samt klipning af tånegle - dog ikke hos diabetikere, ved nedgroede negle eller andre sygdomsrelaterede tilstande i fødderne som kræver en autoriseret fodterapeut.
  • kateter og stomipleje.
  • af- og påklædning morgen og aften.
  • kropsbårne hjælpemidler; hjælp til at påtage og/eller aftage dette, samt rengøring af hjælpemidler.
  • toiletbesøg, tømme toiletstol eller skiftning af ble.
  • bad (sengebad eller brusebad samt hårvask) som udgangspunkt 1 gang om ugen.
  • forflytninger, evt. med lift i henhold til instruktioner hos den enkelte borger.
  • vending/lejring i seng.
  • Anretning af morgen- og aftensmad, opvarmning af færdigtilberedt mad, samt hjælp til indtagelse af mad og drikke
  • hjælp til indtagelse af doseret medicin.

Visitationen vurderer ud fra dit konkrete og individuelle behov, hvad hjælpen kommer til at bestå af. Det vil i udførelsen af din personlige pleje være fokus på at medinddrage, træne og aktivere dig i størst muligt omfang.

Søg om personlig pleje

Søg om hjælp til personlig pleje:

Visitationen

Ældre- og sundhedsområdet
Sygehusvejen 22
5970 Ærøskøbing

Telefon.: 63525508

Telefontid: mandag til fredag klokken 08:00 til 09:30

Mail: visitator@aeroekommune.dk

Visitationen vil kontakte dig senest 5 dage efter din ansøgning om hjælp til personlig pleje.

Krav til dig som ansøger

For at modtage hjælp til personlig pleje er det en forudsætning at:

  • du medvirker aktivt i forløbet.
  • du er hjemme, når indsatsen leveres.
  • arbejdsforholdene er i dit hjem er forsvarlige (jævnfør arbejdsmiljøloven).
  • du stiller de nødvendige plejeartikler og materialer til rådighed for medarbejderen. Disse skal opfylde de gældende arbejdsmiljømæssige krav til arbejdets udførelse med henblik på, at arbejdet kan udføres sikkerhedsmæssigt og sundhedsmæssigt forsvarligt.
  • underretter visitator om helbredsmæssige og/eller familiære ændringer, der kan have betydning for hjælpen.
  • der kan fra Ærø Kommune stilles krav om ommøblering, ekstraordinær rengøring, installering af lift og/eller plejeseng, for at kunne opnå en sikkerhedsmæssig og sundhedsmæssig forsvarlig arbejdsplads for personalet.

Søg om personlig pleje

Søg om hjælp til personlig pleje:

Visitationen

Ældre- og sundhedsområdet
Sygehusvejen 22
5970 Ærøskøbing

Telefon.: 63525508

Telefontid: mandag til fredag klokken 08:00 til 09:30

Mail: visitator@aeroekommune.dk

Visitationen vil kontakte dig senest 5 dage efter din ansøgning om hjælp til personlig pleje.

Krav til dig som ansøger

For at modtage hjælp til personlig pleje er det en forudsætning at:

  • du medvirker aktivt i forløbet.
  • du er hjemme, når indsatsen leveres.
  • arbejdsforholdene er i dit hjem er forsvarlige (jævnfør arbejdsmiljøloven).
  • du stiller de nødvendige plejeartikler og materialer til rådighed for medarbejderen. Disse skal opfylde de gældende arbejdsmiljømæssige krav til arbejdets udførelse med henblik på, at arbejdet kan udføres sikkerhedsmæssigt og sundhedsmæssigt forsvarligt.
  • underretter visitator om helbredsmæssige og/eller familiære ændringer, der kan have betydning for hjælpen.
  • der kan fra Ærø Kommune stilles krav om ommøblering, ekstraordinær rengøring, installering af lift og/eller plejeseng, for at kunne opnå en sikkerhedsmæssig og sundhedsmæssig forsvarlig arbejdsplads for personalet.

Hvem kan få bevilget hjælp til personlig pleje?

Hvem kan blive bevilget hjælp til personlig pleje?

Du kan få bevilget hjælp til personlig pleje, hvis du ikke selv kan klare personlige plejeopgaver på grund af nedsat fysisk, psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer. Formålet med hjælpen er, at du bringes tættere på at kunne mestre dit eget liv, det vil sige, at indsatsen skal fremme din mulighed for at klare dig selv helt eller delvist, samt lette din daglige tilværelse og understøtte en forbedring af din livskvalitet.

Hvem kan få bevilget hjælp til personlig pleje?

Hvem kan blive bevilget hjælp til personlig pleje?

Du kan få bevilget hjælp til personlig pleje, hvis du ikke selv kan klare personlige plejeopgaver på grund af nedsat fysisk, psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer. Formålet med hjælpen er, at du bringes tættere på at kunne mestre dit eget liv, det vil sige, at indsatsen skal fremme din mulighed for at klare dig selv helt eller delvist, samt lette din daglige tilværelse og understøtte en forbedring af din livskvalitet.

Hvor og hvornår leveres hjælpen?

Hvornår leveres hjælpen?

Hjælpen til personlig pleje leveres døgnet rundt alle ugens dage. Personlig pleje og hygiejne om morgenen foregår i tidsrummet mellem kl. 7.15 og kl. 11. Hvor lang tid hjælpen varer, er afhængig af plejens omfang og kompleksitet. Det aftaltes mødetidspunkt forsøges overholdt, men kan variere med en ½ time.

Hvor leveres den personlige pleje?

Hjælpen ydes i dit hjem. Bad kan tilbydes på et dagcenter, hvis badet ikke kan gennemføres i dit hjem. Skal du på et dagcenter for at komme i bad, skal du selv sørge for transport, med mindre du i forvejen er visiteret til et dagcenter.

Hvem leverer hjælpen?

Hjælpen til personlig pleje leveres aktuelt kun af Ærø Kommunes hjemmepleje.

Hvor og hvornår leveres hjælpen?

Hvornår leveres hjælpen?

Hjælpen til personlig pleje leveres døgnet rundt alle ugens dage. Personlig pleje og hygiejne om morgenen foregår i tidsrummet mellem kl. 7.15 og kl. 11. Hvor lang tid hjælpen varer, er afhængig af plejens omfang og kompleksitet. Det aftaltes mødetidspunkt forsøges overholdt, men kan variere med en ½ time.

Hvor leveres den personlige pleje?

Hjælpen ydes i dit hjem. Bad kan tilbydes på et dagcenter, hvis badet ikke kan gennemføres i dit hjem. Skal du på et dagcenter for at komme i bad, skal du selv sørge for transport, med mindre du i forvejen er visiteret til et dagcenter.

Hvem leverer hjælpen?

Hjælpen til personlig pleje leveres aktuelt kun af Ærø Kommunes hjemmepleje.

Autogeneret titel -

Krav til dig som ansøger

For at modtage hjælp til personlig pleje er det en forudsætning at:

  • du medvirker aktivt i forløbet.
  • du er hjemme, når indsatsen leveres.
  • arbejdsforholdene er i dit hjem er forsvarlige (jævnfør arbejdsmiljøloven).
  • du stiller de nødvendige plejeartikler og materialer til rådighed for medarbejderen. Disse skal opfylde de gældende arbejdsmiljømæssige krav til arbejdets udførelse med henblik på, at arbejdet kan udføres sikkerhedsmæssigt og sundhedsmæssigt forsvarligt.
  • underretter visitator om helbredsmæssige og/eller familiære ændringer, der kan have betydning for hjælpen.
  • der kan fra Ærø Kommune stilles krav om ommøblering, ekstraordinær rengøring, installering af lift og/eller plejeseng, for at kunne opnå en sikkerhedsmæssig og sundhedsmæssig forsvarlig arbejdsplads for personalet.

Du kan ansøge om hjælp til personlig pleje her:

Visitationen

Ældre- og sundhedsområdet
Sygehusvejen 22
5970 Ærøskøbing

Telefon.: 63525508

Telefontid: mandag til fredag klokken 08:00 til 09:30

Mail: visitator@aeroekommune.dk

Visitationen vil kontakte dig senest 5 dage efter din ansøgning om hjælp til personlig pleje.

Autogeneret titel -

Krav til dig som ansøger

For at modtage hjælp til personlig pleje er det en forudsætning at:

  • du medvirker aktivt i forløbet.
  • du er hjemme, når indsatsen leveres.
  • arbejdsforholdene er i dit hjem er forsvarlige (jævnfør arbejdsmiljøloven).
  • du stiller de nødvendige plejeartikler og materialer til rådighed for medarbejderen. Disse skal opfylde de gældende arbejdsmiljømæssige krav til arbejdets udførelse med henblik på, at arbejdet kan udføres sikkerhedsmæssigt og sundhedsmæssigt forsvarligt.
  • underretter visitator om helbredsmæssige og/eller familiære ændringer, der kan have betydning for hjælpen.
  • der kan fra Ærø Kommune stilles krav om ommøblering, ekstraordinær rengøring, installering af lift og/eller plejeseng, for at kunne opnå en sikkerhedsmæssig og sundhedsmæssig forsvarlig arbejdsplads for personalet.

Du kan ansøge om hjælp til personlig pleje her:

Visitationen

Ældre- og sundhedsområdet
Sygehusvejen 22
5970 Ærøskøbing

Telefon.: 63525508

Telefontid: mandag til fredag klokken 08:00 til 09:30

Mail: visitator@aeroekommune.dk

Visitationen vil kontakte dig senest 5 dage efter din ansøgning om hjælp til personlig pleje.

Kvalitetsstandard - Personlig pleje

Ærø Kommune

Ærø Rådhus
Statene 2, 5970 Ærøskøbing

CVR-nr.: 28856075
EAN-numre

Telefon: +45 63525000
post@aeroekommune.dk
Send sikker post

Åbningstider - Borgerservice

Mandag - Tirsdag 09:00 - 12:00
Onsdag Lukket
Torsdag 09:00 - 12:00
  14:30 - 16:45
Fredag 09:00 - 12:00

Vielse/Marriage/Trauung

Mandag - Fredag 09:00 - 15:00

Åbningstider - Borgerservice Light, Marstal Bibliotek

Mandag  13:00 - 18:00
Tirsdag 10:00 - 14:00
Onsdag - Torsdag 13:00 - 16:00
Fredag 10:00 - 14:00