Hjem Mit liv Kultur og fritidsliv Foreninger Udlån/udleje af lokaler og haller

Udlån/udleje af lokaler og haller

Ærø Kommune udlåner og udlejer lokaler og haller til foreninger hjemmehørende i Ærø Kommune.

Al booking af kommunens lokaler og haller foregår via Lokalebooking-portalen

Kommunen annoncerer i Ærø Ugeavis samt på kommunens hjemmeside, når der åbnes op på portalen for sæsonbooking til den kommende sæson.

Selve tildelingen af lokaler og haller foregår som hidtil. Det er skoler og folkeoplysende foreninger, der prioriteres når lokaler og haller fordeles i forbindelse med eksempelvis sæsonbooking.

Udlån og udlejning af ledige offentlige lokaler og haller til brug for folkeoplysende virksomhed sker efter reglerne i folkeoplysningsloven.

Booking af lokaler for foreninger

Som forening har du via portalen mulighed for at sæsonbooke og efterfølgende lave enkeltbookinger, hvis der opstår behov for yderligere lån/leje af lokaler mm.

På portalen kan man også annullere de enkelte reservationer. Så de i de tilfælde, at I ikke selv skal benytte tiden, kan komme andre til gode.

Ny foreningsbruger eller forening på Lokalebookingportalen

Hvis du ønsker at blive oprettet som bruger under en forening på Lokalebookingportalen, skal du kontakte den pågældende forenings kontaktperson. Det er vedkommende, der skal oprette dig i portalen, hvorefter du vil modtage login.

Hvis du er i tvivl om, hvorvidt din forening er oprettet på portalen eller hvem den pågældende forenings kontaktperson er, kan du altid tjekke Foreningsregistret på portalen.

Hvis du ønsker at tilmelde en ny forening til portalen bedes du rette henvendelse til Kultur- og socialafdelingen på mail: kult-soc-afd@aeroekommune.dk. De vil hjælpe dig med at få foreningen oprettet.

Booking af Ærø Svømmehal og Arrebohallen for borgere

Som borger i Ærø Kommune har du mulighed for at leje Arrebohallen og Ærø Svømmehal efter sæsontildelingen til foreninger og skoler.

Som bruger skal man være opmærksom på følgende:

• der er brugerbetaling på begge haller. Faktura vil blive tilsendt borgerens digitale postkasse
  • ved udeblivelse og manglende annullering af tiden hæfter man for hele beløbet
  • man hæfter for skader mm., der er opstået under brug af hallerne
  • i hallerne bærer brugerne selv det fulde ansvar for egen sikkerhed i forbindelse med ophold i og brug af lokationerne
  • i Ærø Svømmehal er man selv ansvarlig for at sikre sig, at der en livridder tilstede. (Minimum bassinprøve).

Ny virksomhed eller privatperson

Vil du oprettes som virksomhed eller privatperson, gør du det via dette link.

Andre aktører (ikke foreninger), hvis aktivitet eller formål, vurderes at have almennyttige interesser, skal oprette sig som henholdsvis virksomhed (herunder fonde) eller privatperson for at kunne ansøge om at låne et lokale.

Hjælp

Har du spørgsmål til ovenstående eller til brugen af Lokalebookingportalen generelt kontakt:

Kulturafdelingen
Telefon 63525000 eller send en mail på kult-soc-afd@aeroekommune.dk