Hjem Om kommunen Kommunikation og presse Nyheder Ærø får ny erfaren borgerrådgiver

Ærø får ny erfaren borgerrådgiver

Efter en periode uden borgerrådgiver i Ærø Kommune, er der nu landet en ny, erfaren person på posten. Hun hedder Lone Milling Berg og kan blandt andet hjælpe dig med at forstå en afgørelse, gennemskue dine klagemuligheder eller komme videre i en sag, der er gået i hårdknude.

”Jeg ser frem til at komme i gang på Ærø og bidrage til borgernes retssikkerhed. Jeg har erfaring med borgerrådgiver-funktionen, og jeg værner derfor om det ansvar og den tillid, der følger med,” udtaler borgerrådgiver Lone Milling Berg.

Et vigtigt bindeled

Borgerrådgiveren er en uvildig rådgiver, der skal sikre borgernes retssikkerhed og styrke dialogen med kommunen. Netop dét har Lone solid erfaring med. Ud over at være borgerrådgiver i Ærø Kommune, er Lone borgerrådgiver i Langeland Kommune, hvor hun har været siden 1. februar 2022. Hun er uddannet socialrådgiver med en kandidat i pædagogik.

”En borgerrådgiver er et vigtigt og neutralt bindeled mellem kommune og borger. Det er vigtigt for mig at tilbyde den rådgivning og vejledning, borgerne har brug for, og dermed medvirke til en god borgerservice,” borgerrådgiver Lone Milling Berg.

Sådan kontakter du borgerrådgiveren

Er du borger i Ærø Kommune, og har en individuel og væsentlig interesse i en sag, kan du rette henvendelse til borgerrådgiveren. Din kontakt med borgerrådgiveren er fortrolig, og borgerrådgiveren har tavshedspligt. Borgerrådgiveren er ansat direkte af kommunalbestyrelsen og er uafhængig af forvaltningen.

Borgerrådgiveren kan træffes på telefon 2477 9073 om onsdagen mellem kl. 10.00 og 14.00. Du kan også skrive til borgerraadgiver@aeroekommune.dk. Hvis du vil sende følsomme oplysninger, anbefales det, at du sender dem med sikker e-post via din digitale postkasse på borger.dk. Det kræver, at du har MitID.

Hvis du ønsker et møde med borgerrådgiveren, skal du lave en aftale.

Rådgivningen er gratis.

Hvad er en borgerrådgiver?

Har du for eksempel fået en afgørelse, du ikke forstår, eller har du brug for vejledning i en sag med kommunen? Så kontakt borgerrådgiveren, som kan hjælpe dig med at finde rundt i det kommunale system.

Borgerrådgiveren er en uvildig rådgiver, der skal styrke dialogen mellem dig og Ærø Kommune og sikre din retssikkerhed. Borgerrådgiveren er uafhængig af de politiske udvalg, borgmesteren og forvaltningen.

Læs mere om borgerrådgivning i Ærø Kommune her.