Ny transportdirektør

Den 1. oktober 2024 starter Kim Nielsen, som ny transportdirektør.

Ærø Kommune har ansat Kim Nielsen som transportdirektør. Kim skal være med til at stå i spidsen for driften og udviklingen af Ærøfærgerne.

Erfaren topleder

Kim Nielsen er en erfaren topleder fra Forstas A/S, som er en drifts- og anlægsvirksomhed målrettet store offentlige kunder. Hos Forstas A/S har Kim været driftsdirektør. Derudover har Kim kommunal erfaring fra Sorø og Solrød kommuner. Kim er oprindeligt uddannet bådebygger og var forud for seneste ansættelser indehaver af sit eget bådeværft i 16 år.

”Vi glæder os til samarbejdet med Kim, som er en stærk leder med erfaring som topleder i den private sektor, den kommunale verden og som selvstændig erhvervsdrivende. Han vil sammen med dygtige ledere og medarbejdere kunne videreudvikle transportområdet til glæde for borgere, virksomheder og gæster i samarbejde med det politiske niveau,” Allan Filtenborg, kommunaldirektør i Ærø Kommune.

Kim skal som ny transportdirektør være med til at sætte retningen for udviklingen af Ærøfærgerne.

”Ærø er med sit særlige DNA, sin natur og sine maritime rødder et attraktivt og stærkt fællesskab, og samtidig har Ærø mange potentialer til at udvikle sig endnu mere. Her er færgedriften generelt en livsnerve, som understøtter både bosætning, erhverv og turisme. Det fællesskab glæder jeg mig meget til at blive en del af, og jeg er stolt over at få lov til at videreudvikle et så vigtigt område som transportområdet,” fortæller Kim Nielsen, kommende transportdirektør.

Kim Nielsen er 51 år gammel og er født og opvokset på Fyn. Privat er han gift med Lise, og tilsammen har de tre sønner på hhv. 17, 18 og 19 år. Fritiden bruges blandt andet på sejlbåd og motorcykel eller i gode venners selskab til en rockkoncert.