Hjem Om kommunen Kommunikation og presse Nyheder Tak til alle på Ærø

Tak til alle på Ærø

I går var en særlig festlig og mindeværdig dag på Ærø. D.M. Kongen og Dronningen besøgte øen som led i årets sommertogt. Kongeparret var rundt på Ærø, hvor De fik indblik i søfartens udvikling og øen særprægede natur. Samtidig fik De mulighed for at hilse på glade ærøboer på næsten hvert et gadehjørne.

Min oplevelse er, at dagen i går var en stor succes, og en dag vi ikke glemmer lige foreløbigt. Det skyldes bl.a., at besøgsværter og ansatte i kommunen de sidste mange måneder har planlagt og forberedt dagen ned til mindste detalje. Derfor vil jeg gerne takke alle, der har været involveret i besøget.

Tak til de engagerede og dygtige besøgsværter. Det var tydeligt, at I havde gjort jer umage for at give Kongeparret en fantastisk oplevelse. Ved alle besøgssteder blev Kongeparret mødt af glade og velforberedte værter, der tog åbent imod Dem.

Tak til Park og Vej i Ærø Kommune for at sikre afspærringer, parkeringspladser, skiltning, oprydning på veje og pladser med mere. Tak til Havnene for at sørge for, at vores havne var ryddet og pyntet i dagens anledning, og til Birkholmposten for sejlads.

Tak til Ærø Madservice for at levere en velsmagende og smuk menu til kommunens officielle modtagelse på Motorfabrikken Marstal, samt madpakker til 50 politibetjente, chauffører og PET.

Tak til Kommunalbestyrelsen, direktionen og alle øvrige ansatte i Ærø Kommune, der har bidraget til Kongeparrets besøg.

Sidst, men ikke mindst, vil jeg sige hjertelig tak til alle ærøboer og gæster, der deltog i går. Jeres glæde og engagement gjorde stort indtryk på både mig og Kongeparret. I var alle med til at gøre dagen til noget ganske særligt - uanset om I hjalp ældre eller børn afsted for at opleve Kongeparret, var en del af faneborgen, hejste et flag i haven eller stod langs vejen og vinkede til Kongeparret.

Det var en stor fornøjelse for mig at byde Kongeparret velkommen her på vores ø, og jeg er stolt af den modtagelse, vi gav Dem.

Peter Hansted
Borgmester i Ærø Kommune